Dagen

Halloj! 
Tänkte skriva lite om hur min dag sett ut eftersom det är väldigt uppskattat.
 
Måndagar är typ den bästa dagen skolmässigt, vi börjar kl 10.30 och slutar kl 13.40. Så himla skönt!
Vi har bara två lektioner och det är först engelska och historia. Alltså usch, engelska är det ämnet jag är sämst på. Jag har aldrig haft svårt för mig i skolan men engelskan tycker jag känns knackig, men jag har ju ganska stor prestationsångest så jag är nog inte så dålig som jag tror haha.
Hade iallafall en redovisning och fasen vad nervös jag var. Jag har verkligen inga problem att prata inför människor men när det är på engelska känns det som jag ärligt talat kommer dö.
Det gick iallafall skitbra! Så himla nöjd, så nu hoppas jag på ett högt betyg hehe.
På historian jobbar vi med källkritik och det är så himla segt, vi har världens längsta uppgift som ska vara klar på fredag. Aja jag får kämpa på och hoppas på att jag inte får migrän.
Usch, sådan migrän som jag har är jävligt jobbigt. Det skulle växa bort men nu har det gått 5 år så jag tvivlar på det. Men man får kämpa, bara så jobbigt att jag blir så begränsad.
Jag får typ inte visa känslor... Blir jag glad, arg, nervös eller ledsen så kan migrän lösas ut lätt.
Jag tänker inte direkt bli en psykopat så jag kan inte göra så mycket åt saken. 
MEN det finns en positiv sak med migrän och det är att man bör få i sig koffein varje dag. Jag dricker inte kaffe så det blir RedBull för mig nästan varje dag och det lider jag inte av. Haha det är så himla gott :D
 
Iallafall, efter skolan åkte jag till stallet. 
Red ut själv på en häst som heter Silki och det gick verkligen bra! Har inte blivit så mycket ridning för mig det senaste av diverse saker. Men det känns som jag rider så himla mycket bättre nu en för några månader sedan.
Känns som alla ridpass det senaste gått så fruktansvärt bra. Det känns typ som att jag har koll på allting haha.
Trivs verkligen med att rida ut. Har inte vistas i ett ridhus på tre år nu. Samt fått en helt annan syn på hästar och ridningen och det har jag att tacka Åsa för. 
Det gick verkligen superbra idag, finaste Silki <3
 
Efter stallet åkte jag till stan för att träffa Ludwig. Han bjöd mig på fika på Espresso House. Känns som man är där var och varannan dag haha. Men jag behöver mitt dagliga chokladintag!
 
Efter det så åkte jag hem och då var det bara att ta hand om kaninerna. Kände mig så färdig redan innan, men jag ska inte klaga. Hopptränat med grupp 1 idag. Så fina allihop! Doris, Bella och Domino kändes så otroligt fina och framåt. Ida tog Izzy senare mot kvällen och det såg riktigt fint ut. Myste även lite med Arthur eftersom han blir så ledsen annars. 
 
Imorgon ska jag träna grupp 2. Känns så himla skönt med alla kaniner nu. ALLA kaniner känns i toppform och det är aldrig något trassel med någon, inte ens unghanarna!
Juste, från och med söndag börjar ungarna ur Pimpims kull flytta till sina nya hem. Tror alla kommer få det toppen, och Alice får stanna från kullen.
 
Nu känner jag mig typ döende, men varit väldigt effektiv idag iallafall.
 
Lägger in lite bilder från dagen:
 
Fina Arthur
 
TAGEEEEE
 
Vad tycker ni om min nya hårfärg? Tycker det är mycket snyggare nu i min normala blonda färg än det guldiga.
 
 

Kommentera här: